Nalezeno 7 projektů
Výzvy spojené s integrací cizinců jsou velmi důležité a aktuální v mnoha společnostech světa. Negativní postoje k cizincům jsou spojeny se sociálními problémy jako je rasismus, diskriminace, sociální vyloučení, kriminalita a extremismus. Hlavním cílem...
Hlavní řešitel:
Mgr. Aleš Kudrnáč, Ph.D.
Mgr. Aleš Kudrnáč, Ph.D.
Členové řešitelkého týmu:
Mgr. Radka Hanzlová, Ph.D.
Mgr. Katarína Aslan
Mgr. Markéta Spitzerová
Ákos Bocskor, Ph.D.
Mgr. Radka Hanzlová, Ph.D.
Mgr. Katarína Aslan
Mgr. Markéta Spitzerová
Ákos Bocskor, Ph.D.
Projekt vychází ze skutečnosti, že státy bývalého socialistického bloku nevytvořily specifické vzorce dosahování sociálního statusu, tj. sociální mobility. Dokonce ani po pádu socialismu se nedaří identifikovat totožný vzorec transformace sociální...
Hlavní řešitel:
PhDr. Natalie Simonová, Ph.D.
PhDr. Natalie Simonová, Ph.D.
Členové řešitelkého týmu:
Michael L. Smith, Ph.D.
Mgr. Libor Svoboda, Ph.D.
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
PhDr. Jiří Šafr, Ph.D.
Michael L. Smith, Ph.D.
Mgr. Libor Svoboda, Ph.D.
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
PhDr. Jiří Šafr, Ph.D.
Projekt přispívá k výzkumu subjektivní kvality života v post-covidové éře. Projekt má tři základní přínosy. Zaprvé, otázky kvality života v post-covidové době bude používat reprezentativní data získané v rámci projektu International Social Survey Program...
Hlavní řešitel:
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
Členové řešitelkého týmu:
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
Mgr. Jan Klusáček
Mgr. Michaela Prokeš, MSSc.
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
Mgr. Jan Klusáček
Mgr. Michaela Prokeš, MSSc.
Záměrem projektu je vytvořit nástroj predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků 1. st. ZŠ, který zároveň umožní identifikovat oblasti pro případnou psychologickou či sociálně-pedagogickou intervenci.Cíle jsou: 1) vyvinout rychlý...
Hlavní řešitel:
PhDr. Magdaléna Gorčíková, Ph.D.
PhDr. Magdaléna Gorčíková, Ph.D.
Projekt zkoumá proces mezigenerační kulturní reprodukce. Zaměřuje se na heterogenitu kulturních zdrojů rodiny a jejich vliv na rozvoj gramotnosti, akumulaci kulturního kapitálu dítěte a dopady na školní úspěšnost. Kulturní zdroje rodiny jsou vícerozměrný...
Hlavní řešitel:
PhDr. Jiří Šafr, Ph.D.
PhDr. Jiří Šafr, Ph.D.
Členové řešitelkého týmu:
PhDr. Magdaléna Gorčíková, Ph.D.
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
Michael L. Smith, Ph.D.
PhDr. Magdaléna Gorčíková, Ph.D.
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
Michael L. Smith, Ph.D.
Cílem projektu je vyhodnotit vliv socioekonomických podmínek na kvalitu života a zdraví pro aplikovanou sféru v multidisciplinární perspektivě. Projekt se soustřeďuje na několik dílčích okruhů. Chcevyhodnotit vliv pracovních a bytových podmínek, rodinné...
Hlavní řešitel:
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
Členové řešitelkého týmu:
Mgr. Michaela Röschová
Mgr. Jan Klusáček
Michael L. Smith, Ph.D.
Mgr. Michaela Prokeš, MSSc.
Mgr. Michaela Röschová
Mgr. Jan Klusáček
Michael L. Smith, Ph.D.
Mgr. Michaela Prokeš, MSSc.
Projekt si klade za cíl zmapovat a vysvětlit měnící se míry a vzorce genderových nerovností ve vzdělávání a na trhu práce v ČR a také v komparativní perspektivě. S využitím nově dostupných dat bude detailně analyzován vliv rodinného zázemí, školního...
Hlavní řešitel:
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
Členové řešitelkého týmu:
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
PhDr. Natalie Simonová, Ph.D.
prof. PhDr. Dana Hamplová, PhD.
PhDr. Natalie Simonová, Ph.D.
Facebook
Twitter
Tweets by SociologickyNewsletter