Kapitola sociologicky analyzuje případ výzkumné a zároveň komerční iniciativy společnosti ZOE, která představuje globální avantgardu lékařsko-mikrobiomového výzkumu v oblasti personalizované medicíny a výživy. Zajímavá je nejen kvůli inovativní metodologii, kombinaci špičkového „základního“ výzkumu a komerční služby pro klienty, které se vzájemně potřebují jako strategie poznávání a získávání dat, nebo kvůli tomu, jak sebe a své výsledky veřejně prezentují, ale také proto, že se explicitně hlásí k hodnotám zdravotní rovnoprávnosti. V širokém slova smyslu si tak na rozdíl od mnoha jiných, depolitizovaně se tvářících výzkumných projektů kladou i určité společensko-politické cíle.
English version:
Stöckelová, T. 2021. “Life According to ZOE: The Promises and Limits of Studying More-Than-Human Uniqueness”. Pp. 16-33 in H. Janečková, Z. Jakalová (eds.): Multilogues on the Now 4: On Glands, Membranes and Cavities. Praha: Display.
Newsletter
Facebook
Twitter
Tweets by SociologickyNewsletter