kapitola v knize / monografii
Garforth, Lisa, Alice Červinková. 2009. „Times and Trajectories in Academic Knowledge Production.“ Pp. 169-230 in Felt, Ulrike (ed.). Knowing and Living in Academic Research. Convergence and Heterogeneity in Research Cultures in the European Context. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i. 242 s. ISBN 978-80-7330-156-9.

Kapitola se zabývá problematikou času v epistémických životních prostorech. Pozornost autorek je zaměřená na trajektorie akademických drah a každodennost výzkumné práce. Analýza drah vychází z narativního přístupu, z příběhu, které aktéři vyprávějí o lineárním pohybu časem, do kterého patří i neustálé (znovu)vytváření minulostí, přítomností a budoucností. Při zkoumání každodennosti se autorky zaměřily na čas, ve kterém se odehrávají konkrétní výzkumné praktiky a na specifický rytmus a rutiny vytvářené různými výzkumnými kulturami a materialitou výzkumné práce.

Left

Oddělení: 
Témata: 
sociologie vědy
vzdělání
Sdílejte tuto stránku