Vydáno: 1. 4. 2020
Ostatní

Redakce Sociologického časopisu / Czech Sociological Review přechází na nový redakční systém. Při této příležitosti představuje nový webový portál.

Sociologický časopis / Czech Sociological Review má nový redakční systém!

Přední tuzemské sociálněvědní periodikum, založené v roce 1965, si první aprílový den osvojuje zavedený tuzemský redakční systém Actavia. Cílem tohoto kroku není jen poskytnout větší komfort čtenářům a čtenářkám při konzumaci obsahu časopisu či autorkám a autorům při podávání jejich rukopisů, ale také zvýšení vědecké a publikační kvality časopisu, a to zejména díky zrychlení elektronické publikace a indexace v citačních databázích.

To, co může běžný uživatel vidět na známé adrese sreview.soc.cas.cz, je jen malou částí celého projektu. To hlavní se totiž odehrává na pozadí – kompletní workflow podaných rukopisů, možnosti publikace v režimu online first, indexace celého obsahu nebo pokročilá správa DOI (Digital object identifier). Grafická aktualizace webového rozhraní zároveň neobrací dosavadní fungování časopisu naruby, nabízí jednoduchou a přehlednou strukturu, rychlé zobrazování jednotlivých stránek a včleňuje některé nové, užitečné funkce, jako jsou rozšířené možnosti vyhledávání v textech, kompletní rejstřík autorů a autorek, zobrazování a stahování citací, přehledné reference, RSS kanály či zobrazování výzev pro podávání návrhů.

Přestože je systém Actavia ready-made řešením, bylo třeba ho nechat v mnoha ohledech přizpůsobit našim potřebám. Časopis ve své historii například měnil svůj název nebo číslování ročníků, také oproti běžným zvykům vychází čtyřikrát ročně česky a dvakrát anglicky. Bylo třeba importovat celý rozsáhlý archiv, čítající několik tisíc textů a znovu je indexovat, třídit několik desítek rubrik, které vznikaly v průběhu několika dekád. V nejbližších měsících se bude redakce časopisu seznamovat s robustním systémem správy rukopisů. Postupně spolu s ní vyladíme případné nedostatky,“ doplňuje spuštění nového systému Filip Lachmann, vedoucí Tiskového a edičního oddělení, pod které spadá vydávání časopisu. Své připomínky můžete zasílat na e-mailovou adresu filip.lachmann@soc.cas.cz.

Dnes zároveň vychází první letošní číslo časopisu, které nabízí čtveřici statí, recenze a zprávy z konferencí. Sociologický časopis / Czech Sociological Review 2020/1 naleznete na adrese sreview.soc.cas.cz. K dispozici je rovněž tištěná verze časopisu.

Redakce časopisu přeje čtenářkám a čtenářům příjemné a inspirativní čtení.

Sdílejte tuto stránku