Publikace
Autoři: Soukup, Petr
Text se věnuje problematice standardizace proměnných v mezinárodních komparativních výzkumech vzdělanosti. Autor pracuje s rozšířenou mezinárodní klasifikací vzdělání (ISCED a CASMIN) a rozebírá metodologické problémy, které se vztahují k měření vzdělanosti. Dále upozorňuje na ob...
Publikace
Autoři: Matějů, Petr, Anna Vitásková
Autoři podrobili analýze výsledky výzkumu akademických pracovníků. Ukázali, že většina z nich připouští, že zavedení investičního přístupu by přispělo ke zvýšení odpovědnosti škol vůči studentům, ke zvýšení studijní morálky na straně studentů a k celkovému růstu kvality poskytova...
Publikace
Autoři: Simonová, Natalie
Zpráva se zabývá výzkumem SIALS (Second International Adult Literacy Survey) 1998, který byl druhou vlnou Mezinárodního výzkumu gramotnosti dospělých (IALS) z roku 1994. Ukazuje základní výsledky funkční gramotnosti dospělých (literární, dokumentové a numerické) v České republice...
Publikace
Autoři: Linhart, J., Petrusek, M., Vodáková, A., Maříková, Hana
Publikace
Autoři: Ždímalová, H., P. Anýžová
Since  the  beginning  of  Communicative  Language  Teaching  we  have  taken  for  granted  that teaching listening comprehension should be an integral part of every general English course and that a listening session i...
Publikace
Autoři: Matějů, Petr, Natalie Simonová, Jana Straková
Kapitola shrnuje výsledky výzkumu studentů prvních ročníků vysokých škol „Studium na vysoké škole 2004“ uskutečněním na jaře 2004. Poskytuje údaje o sociálním složení studentů, o jejich studijních aspiracích a plánech, o faktorech, které je vedly k rozhodnutí studovat...