Publikace
Autoři: Cidlinská, Kateřina
Pracovní podmínky akademiček a akademiků v ČR výrazně ovlivňuje jak národní systém financování vědy a výzkumu, tak personální politika jejich pracovišť. Minulý týden jsme se věnovaly prvně jmenovanému faktoru, nyní se zastavíme u toho druhého. Jak české vědecké instituce přistupu...
Publikace
Autoři: Homfray, Šárka
Genderově podmíněné násilí včetně sexuálního obtěžování jsou závažnými problémy, ke kterým dochází i ve vysokoškolském prostředí. Genderově podmíněné násilí má vážné dopady na studijní a pracovní výsledky osob, které jej zažívají, ale i na osoby, které jsou tomuto jednání vystavo...
Akce
22. 11. 2022
Making universities and research organisations safe for students
NKC - gender a věda připravilo debatu, která ukáže mimo jiné úplně nové statistiky o rozšířenosti sexuálního obtěžování a genderově podmíněného násilí na evropských univerzitách. Aktuální data představí experti a expertky z unikátního evropského projektu UniSAFE, na kterém se NKC...
Publikace
Autoři: Fárová, Nina, Cidlinská, Kateřina, Linková, Marcela, Maříková, Hana, Tenglerová, Hana
Jaké jsou pracovní podmínky vědců a vědkyň na českých vysokých školách a výzkumných institucích? S čím jsou čeští vědci a vědkyně nejvíce nespokojeni? Co jim brání v kariérním růstu? Jak se dělá věda ve chvíli, kdy se stanete rodičem?
Akce
13. 10. 2015
SOÚ AV ČR, v.v.i.
Seminář staví na přesvědčení, že klíčovou roli v tom, jak dnes vypadají (společenské) vědy, nemají jen národní a institucionální vědní politiky, ale především výzkumníci a výzkumnice sami – v roli autorů, editorek, recenzentů, členek odborných komisí a panelů. Cílem semináře je d...
Projekt
Sociologický ústav AV ČR, v.v.i. je jedním ze sedmi partnerů v projektu TEACHENER, který je kofinancován v programu strategického partnerství Erasmus+ Evropské komise a zaměřuje se na integraci sociálních a humanitních vědy do výuky o energii a energetice. TEACHENER je tříletý pr...
Trvání projektu: 2016 - 2019
Aktualita
Dva roky probíhal projekt s názvem Analýza bariér a strategie podpory rovných příležitostí ve vědě, jehož plnění měly na starosti kolegyně z našeho oddělení NKC – gender a věda. Nyní jsou k dispozici odborné zprávy z výzkumu.
Publikace
Autoři: Garforth, Lisa, Alice Červinková
Kapitola se zabývá problematikou času v epistémických životních prostorech. Pozornost autorek je zaměřená na trajektorie akademických drah a každodennost výzkumné práce. Analýza drah vychází z narativního přístupu, z příběhu, které aktéři vyprávějí o lineárním pohybu časem, do kt...
Publikace
Autoři: Linková, Marcela, Cidlinská, Kateřina, Fárová, Nina, Maříková, Hana, Tenglerová, Hana, Vohlídalová, Marta
This document is an outcome of the research project "Analysis of Barriers to and Support Strategy for Gender Equality in Science and Research" implemented in 2017 and 2018 by the Institute of Sociology of the Czech Academy of Sciences as part of the Operational Programm...
Publikace
Autoři: Vinopal, Jiří
Problematika vědy a vědeckého bádání je v současné době a současné společnosti tématem bezesporu aktuálním. Věda je dnes integrální součástí běžného provozu společnosti a jako taková představuje dimenzi, která se prolíná každodenním životem všech lidí. Uvědomíme-li si, na kolika...
Publikace
Autoři: Nyklová, Blanka, Cidlinská, Kateřina, Fárová, Nina
In this article, we strive to explore what are some of the causes of the scarcity of women researchers in Czech international relations in comparison to the representation of women students in the field. To answer this question, we analysed a set of semi-structured interviews wit...
Publikace
Autoři: Vohlídalová, Marta
Publikace přináší portréty patnácti párů, v nichž oba partneři pracují ve vědě, výzkumu nebo na vysoké škole. Rozhovory zastihují akademické páry z různých vědních oborů v rozmanitých životních etapách: od mladých doktorandů s malými dětmi, kteří stojí na samotném začátku vědecké...
Publikace
Autoři: Cidlinská, Kateřina
Women researchers are underrepresented in almost all research fields. There are disciplinary differences in the phase in which they tend to quit their academic career; in the natural and technical sciences (STEM) it is in the postdoctoral phase, whereas in the social sciences and...

Stránky